Het is weer kut met peren - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Manon & Anne - WaarBenJij.nu Het is weer kut met peren - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Manon & Anne - WaarBenJij.nu

Het is weer kut met peren

Door: Manon en Anne

Blijf op de hoogte en volg Manon & Anne

01 November 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is zover! De grote reis is nu echt begonnen! Ons eerste verslag wordt geschreven vanuit een superleuk hostel in Kuala Lumpur. Maar deze lange dag (jetlag allessss) begon 31 oktober heeeul vroeg op Schiphol. Nadat we iedereen huilend en emotioneel gebroken achter hadden gelaten, gingen we vol zelfvertrouwen door de douane. Daar stond Els ons thankgod op te wachten met een lekker kopje koffie van de Starbucks! Vanuit daar zagen we het mega vliegtuig aan komen rijden en toen begonnen de zenuwen (bij Manon) een beetje. Ze scheet zeven kleuren. Want zo'n vliegtuig kon immers zomaar uit de lucht vallen. De vlucht hebben we godzijdank overleefd, hoewel dat toch een hele opgave was met op rechts een stinkende Duitser en op links een krijsende baby. Ja dan is 11 uur best lang.
Toch kwamen we veilig aan op de airport van Kuala Lumpur AKA Het Doolhof. Na lang puzzelen hadden we uiteindelijk onze tassen en een taxi gevonden die ons naar het hostel moest brengen. Ook daar zijn we veilig aangekomen, hoewel we met gevaar voor eigen leven door het hysterische verkeer heen moesten en ondertussen de taxichauffeur de weg moesten wijzen. And it was bloody hot. 24 graden om freakin' 7u 's ochtends! Dat zijn we niet gewend! Toen mochten we lekker douchen onder de regendouche in ons superdeluxe supercheape hostel en daarna gingen we de stad in. We strandden echter in de Starbucks bij ons om de hoek. Ja we moesten even bijkomen van de lange reis en daar hadden we wel een paar uur voor nodig. Toen we eindelijk besloten weer te gaan lopen, besloot Moeder Natuur dat het wel weer eens tijd werd voor de Moesson (zoiets. In ieder geval heeeeeeel veeeeeeel regen). Natuurlijk hadden we onze jassen in het hostel gelaten en moesten we schuilen voor het natuurgeweld. Gelukkig wel met mooi uitzicht op de KL Tower. Toen het na drie kwartier nog steeds niet gestopt was met plenzen besloten we een taxi chauffeur heeeeel lief aan te kijken. Door onze bambi ogen mochten we voor 2,50euro meerijden. Awesome. Nu chillen we in de lounge van het hostel en hopen we dat het ooit mog stopt met regenen. Maar gelukkig is het heel gezellig!
We houden jullie op de hoogte van onze avonturen!
xxxxxxxxxx Manon en Anne

• 01 November 2012 - 08:10

Anna:

Ah wat klinkt het allemaal leuk zeg!!! En zodra jullie op bondi beach zijn maak dan toch wel even een foto van de life guards voor me? Hahah xxxxx

• 01 November 2012 - 09:13

Lise:

aaaah dit klinkt al zo heerlijk avontuurlijk! en zoals jullie zelf ook zeggen, dit is pas het begin:)

• 01 November 2012 - 09:13

Kiek:

heel leuk om jullie verslagen te lezen! Haha zo herkenbaar allemaal! Dat emotionele afscheid en dan een huilende baby net naast jullie in het vliegtuig..en dan die stopover.. Heel veel plezier! en succes nog met jullie verdere reis:)

• 01 November 2012 - 09:32

Diede:

TOPPERS!

• 01 November 2012 - 10:01

Els:

En hadden jullie n lieve stewardess? Ik zou zeggen neem lekker een massage, pure noodzaak gezien de barre weersomstandigheden waar jullie inzitten! Mooie hostel hè.. Hadden jullie goed uitgezocht! Veel plezier straks bij de rode kleedjes met de sizzling sateh, jaloers!!

• 01 November 2012 - 10:50

Michelle:

awesomeeeeee!!! geniet ervan! :D

• 01 November 2012 - 11:13

Lisa:

Emotioneel gebroken.. Ja joh vrouw, mama was je alweer (even) vergeten toen ze de kerstafdeling van de Ikea zag ;-) Have fun liefie! Kusss

• 01 November 2012 - 12:00

Lonie Toet:

Helemaal leuk. Enne......alleen maar genieten Liefszzzzzzzzzzzzz

• 01 November 2012 - 12:24

Iris:

I love you

• 01 November 2012 - 12:34

Hilma:

Wat een heerlijk verslag. Dat die Hollandse Bambi-ogen jullie nog maar vaak van pas mogen komen!

• 02 November 2012 - 17:15

Dini:

Waarom hoor ik pas als laatste (van ilisa)dat jullie je blog al hebben gestart. Ik heb natuurlijk weer ouderwets gemaild. Die huilende baby doet me denken aan de terugvlucht uit Lisboa. Super leuke ervaringen alweer, meiden. Next stop Sidney. Kus, hug en knuffel.

• 04 November 2012 - 13:30

Oma En Opa:

Leuk, dat wij jullie zo een beetje kunnen volgen.