On the road! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon & Anne - WaarBenJij.nu On the road! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon & Anne - WaarBenJij.nu

On the road!

Door: Anne en Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon & Anne

07 Februari 2013 | Australië, Brisbane

Hallo lieve allemaal! Weer een teken van leven uit Australie! Ten eerste, we hebben geen last gehad van branden of overstromingen! Jullie horen misschien allerlei horrorverhalen op het nieuws maar we hebben erg geluk, we hebben de overstromingen net omzeild... Daarover later meer! We hebben al een poosje niets meer laten horen, dus dit gaat een lang verhaal worden, be prepared. We waren gebleven bij onze laatste weken in Sydney. Wel raar hoor, om de stad te verlaten waar je al 3 maanden woont! Het voelt toch een beetje als thuis na die 3 maanden! We hebben natuurlijk gefeest (surprise surprise), onder andere het eindfeest van het Surfkamp van Justin en Maarten, allemaal leuke mensen (lees: surfers)! We zijn naar het casino geweest, omdat we nu members zijn van het casino (gratisss of course, we blijven backpackers) konden we gratissss 50 dollar uitgeven (lees: vergokken)! Het was awesoooommeee! Alleen we moeten onze pokerface nog ietwat trainen, we hadden een winst van 10 dollar en 20 dollar... Nee nee nee geen vetpot, maar we waren wel beter dan onze mannelijke medegokkers, die hadden.....NIKS! Ghehehe. We hebben ook nuttige dingen gedaan hoor, Anne heeft zich bijvoorbeeld opgegeven voor een studie! Dus ja, dat betekent dat we terugkomen. OH NEE WANT JE KAN ALTIJD NOG ANNULEREN haha! We houden jullie in spannung. Het was natuurlijk gewoon lekker weer, dus hebben we met Maarten de beroemde Clifftop walk gedaan, een mooie route van Coogee beach naar Bondi beach! Heel mooi, leuk en gezellig! In Bondi hebben we Justin gemeet en 's avonds hebben we met z'n allen gegeten! Woensdag gingen we voor 2 nachtjes naar Manly! Jeeeeee Manly is zo leuk! We zaten in een, tja, bijzonder hostel. Veel Engelsen die daar woonden, voor gemiddeld een paar maanden. Maar er waren gelukkig ook normale mensen, Nederlanders en Duitsers! Haha nee hoor, het viel best mee, we zijn natuurlijk een beetje verwend door Yvette en Philip! Manly was awesome! Zon, zee, strand, hotte surfers en reggae! Wat wil een mens nog meer?! Juist, niets. Onze eerste avond hdaar hebben we met een meisje van de kamer wat gedronken in de Steyne, alleen maar mooie mensen, serieus. De dag daarna kwamen onze friends Justin en Maarten naar Manly, want die konden natuurlijk niet zonder ons! Met hun en het Nederlandse emisje hebben we een awesome stranddag gehad en als klap op de vuurpijl ook nog gesnorkeld op Shelly beach, dat is naast Manly!Zo moooi! Hierdoor kregen we alleen maar meer zin in het Great Barrier Reef! Want vergeleken met dat is Shelly beach natuurlijk voor watjes! 's Avonds gingen we naar een reggae feest in een club aan het strand, zo relaxed! Vrijdag was het, as usual, weer bloedverziekend heet. Het was de heetste dag sinds 1937, het was om precies te zijn 46.8 graden in het centrum van Sydney! Wat een geluk dat wij aan het strand zaten gehehe! We hebben er namelijk niet heel veel van gemerkt! Die avond was het afscheidsfeest van Maarten in de oude vertrouwde Scubar! Manon ging daar eerst heen, want Anne had nog wat dingetjes te doen in Manly hehe. Het was een awesome avond! Ook wel een beetje verdrietig want Maarten zou weg gaan de dag erna! Onze groningse bff ging weg! :( Maargoed, we hebben een onvergetelijke avond gehad, dus we zullen hem altijd blijven herinneren! De week erna gingen we de laatste dingetjes regelen want ook wij gingen bijna weg! We moesten Sydney achterlaten op woensdagochtend om freakin' 7u. De avond ervoor hebben we nog met Yvette en Philip afscheidstaco's gegeten! Maargoed, de trip stond op het punt van beginnen! Spannendddd! Yvette bracht ons naar het station! Wel een beetje verdrietig om onze 2e moeder nu achter te laten, maarja, kleine meisjes worden groot dus we gingen op pad! Met de grote roze bus naar MOJO surfkamp! Yeeeeeew! We kwamen na een heule lange busrit aan in het kamp! En het was zo gaaf! Alleen maar leuke mensen! En de sfeer was zo relaxed! Woensdagavond hebben wij toch nog educatief gedaan, er was namelijk een trivia avond, sex trivia om precies te zijn. Hierover geen verdere details. Donderdag was het zover, onze eerste surfles! En we rockten dat surfboard jongen! Nicht normaal. Oke, het duurde heeeel even voordat we konden staan, maar toen we eenmaal stonden: GAAAAAF! Dat gevoel is zo vet! We hadden elke dag 2 surflessen van 2 uur! Vrijdag hadden we tijdens 1 surfles uitzicht op dolfijnen, Manon was te geconcentreerd, dus die heeft ze helaas gemist, maar het was zo gaaf! Zaterdag was Australia Day! De nationale feestdag in Australia! We vieren namelijk dat ze een Aboroginals hebben weggejaagd, ja een beetje raar maargoed, reden voor een feestje! Na 2 surflessen en een mega lange slang (we gilden niet eens) op het surfkamp kon het feest beginnen! Een nationale feestdag in Australie moet gevierd worden met een typisch Australisch drankje, goon. Dat is wijn uit een box en het is zo goor. Maar we zijn backpackers, dus arm, dus het is onze enige keus. Helaas peanutbutter. Maar als je het met gezellige mensen drinkt tijdens een leuke spelletje (Duitsers, Denen, Nederlanders en Engelsen en 'Circle of Death' is een fantastische combi!) is het prima te doen! Ohja en er kwam een cycloon aan, dus het weer was nogal heftig, wind en regen, minder prettig allemaal, maarja dat kon de pret niet drukken! Helaas drukte het de pret op zondagochtend wel. 5 personen van de oorspronkelijke 25 waren present om 7u (day after Australia Day, zie foto op Anne's facebook, die zegt genoeg). En helaas, de golven waren te wild dus surfen was te gevaarlijk! Bummerrrr! Zondag konden we daarom helemaal niets doen, en dan is de dag lang als de bus pas om 17.30u gaat! Maargoed, we hebben het overleefd en om 17.30u zaten we in de bus naar Byron! Beetje verdrietig dat we surfkamp moesten verlaten, en al onze lieve internationale vriendjes, maarja, Byron is ook vet! Als we daar ooit zouden aankomen, want door de overstromingen kon dat nog wel eens lastig worden zei de buschauffeur. Kijk, zulke uitspraken geven de burger moed, dus vol positieve energie gingen we op weg naar Byron! De buschauffeur bleek een pussy want de wegen waren gewoon droog, dus we kwamen ook gewoon keurig op tijd in Byron aan! Byron is zoooooo vet, met regen iets minder, maar alsnog! het is veeeeet! Het is een klein hippiedorpje met strand en alleen maar leuke mensen (lees wederom: surfers)! Zondagavond gingen we met Anne (ander Nederlands meisje) naar de Cheeky Monkeys, DE uitgaansbar van Byron. Als je van opdringerige mensen en Engelse hoeren houdt. Great. Maar wij waren er, dus het was leuk! Maandag was echter de depressiefste dag uit ons leven, het heeft serieus de hele dag geregend. Dus ja, dan zit er niets anders op dan eten, ping pongen, lezen, poolen en slapen. Het was zelfs zo erg dat door de cycloon de stroom uitviel, Byron leek een spookstad! Alles was donker! gelukkig hadden we de leukste kamer op aarde in het leukste hostel op aarde (nee geen sarcasme dit keer) en hebben we maandagavond wederom Circle of Death gespeeld met goon! Ohja en 2 zweden, 2 duitsers, 4 engelsen en een nederlander! Het was supergezellig en de goon was supervies. Dinsdag gingen we met Anne en een Deen naar de lighthouse lopen, de enige touristische plek in Byron. Het is een pokkeneind lopen maar zeker de moeite waard, het is prachtiggg! Uitzicht is supermooi en de golven waren superwild! Ook hebben we het oosterlijkste punt van Australie bereikt, jaaa dat kan niet iedereen zeggen haha! 's Middags nog pool gespeeld met de Deen (en kei en kei hard verslagen, helaas) 's Avonds naar de Cheeky Monkeys met de Deen en Anne, Manon ging helaas niet mee, maar het was alsnog supergezellig! Woensdag gingen we weer met z'n 4en naar Nimbin! Een hippiedorpje waar je om de 3 stappen wiet wordt aangeboden! Awesome! Feels like home! Nee het was 1 straat, maar wel echt heel leuk om een keer gezien te hebben. We reden erheen met een grote hippiebus, ook erg leuk! En gratissss (ja backpacker stylo) lunch! Yeah buddy! Donderdag was een rustig dagje, beetje naar het strand, beetje poolen en 's avonds naar Cheeky's! Het was de laaste avond van Anne dus ook dag moest gevierd worden! Vrijdag eerst Anne uitzwaaien en daarna naar het strand met de Deen en een Zweed, Manon ging op bikini jacht en is uiteindelijk geslaagd! Het kon ook niet anders in alle superleuke winkels in Byron! 's Avonds hadden we met de hele kamer een BBQ bij een Australier thuis (die kenden de duitse meisjes van de kamer weer, connectiessss enzo)! Het was heel gezellig! En heel fijn om lekker vlees te eten ennn bieeer in plaats van goon. Het leven is mooi. Na veilig thuis gebracht te zijn door de o zo vriendelijke Australier nog even door Byron gewandeld en daarna lekker slapen! Zaterdag ging Anne 's ochtends vroeg naar het strand met een boek, heeerlijk! Daarna zijn we met z'n allen naar het strand geweest en 's avonds hadden we weer feest, want het was de laatste avond van de Deen en 2 zweedse meisjes! Al onze leuke roomies gingen weg :( hoewel we ietwat depressed waren hebben we er een onvergetelijke avond van gemaakt! 's Nachts over straat rennen op je blote voeten om chocola te kopen, kebab eten in de rij om de Cheeky's binnen te komen en natuurlijk Circle of Death. Onvergetelijk. Zondag gingen alle leuke mensen weg en waren we over met de zweed en 2 duitse meisjes! Zondag was er markt in Byron, echt zo leuk! Daar hebben we henna laten zetten! 's Avonds was er een spel, Scattergories, in de bar van het hostel en ook dat was erg leuk! Daarna nog wat gedronken met 2 duitse meisjes, de zweed, een canadees (geimporteerde) en 2 mensen uit brisbane! Maandag was onze laatste dag in Byron en we hebben met de zweed en de canadees nog door de stad gelopen en voor de rest niet zoveel uitgevoerd! 's Avonds een rustige, maar gezellige avond met de Duitse meisjes! En dinsdag nog even met hen koffie gedronken en toen met de bus naar Brisbane! We kwamen 's avonds aan en nadat we onze tas gedropt hadden zijn we naar het hostel van Anne gelopen, want die was ook in Brisbane! We hebben daar met haar en een andere nederlandse jongen gegeten, pasta heel culinair. We hebben daar de hele avond gezeten, onder het genot van een glaasje goon, ennnn de Nederlander kon supermaster gitaar spelen! Dus we hebben de hele avond op het dakterras gezeten en naar gitaar geluisterd, gekletst, gezongen (we zijn erover uit dat absoluut niemand die Anne heet kan zingen, gelukkig was Manon er om het niveau nog ietwat op te krikken). Als we nu de Eagles-Hotel California horen, of John Denver-Leaving on a jetplane, denken we gelijk aan brisbane! Memorieeees! Woensdag gingen we in de ochtend met Anne naar chinatown en naar een markt, heel lekker eten allemaal, beetje jammer dat je een backpacker bent zonder geld... na Anne voor de tweede keer te hebben uitgezwaaid, hebben we nog wat door Brisbane gelopen. We zijn naa het Queensland Museum geweest en naar de Art gallery! Oook zijn we naar Southbankl geweest, dat is een park waar een nep strand is, meer een soort zwembad met wat zand. Erg raar maar wel leuk! 's Avonds hebben we pasta gemaakt en daarna nog even in de bar van ons hostel gezeten met wat Duitsers en Engelsen. Vandaag hebben we een ander deel van Brisbane verkend en vanavond gaan we met een stel dat we in Byron ontmoet hebben wat drinken in Brisbane! Maar eerst etennnn, pasta natuurlijk :) Oh en morgen gaan we koala's knuffelen!!! Jeeeeee eindelijk! Voor foto's moeten jullie op onze facebook kijken!! We laten wel weer wat horen! En we vinden het nog steeds megaleuk als jullie een reactie plaatsen, dat doet ons goed :) xxxxxxxxxxxxxx van jullie superhotte, bruine, blonde surferchicksssss

• 07 Februari 2013 - 09:52

Els:

Gaat lekker met jullie zo te lezen blondies!! Vergeten jullie niet zo nu en dan n glaasje melk te drinken? ;-)

• 07 Februari 2013 - 10:01

Michelle:

Natuuuuuurlijk blijft deze stalker reacties plaatsen op jullie reisverslagen!! Wat een leuk verhaal weer, het leven is zo slecht nog niet als backpacker in Australië! Jullie mogen toch al een aantal dingen op jullie Bucket list zetten die wij niet hebben gedaan; 1 nimbin.. 2 henna (wat hebben jullie laten zetten??) en 3 cheeky monkeys.. Ja ja ons gemis, ik weet het, het klonk natuurlijk wel superaantrekkelijk; allemaal dronken backpackers dansend op tafel.. Maar wij hebben de verleiding kunnen weerstaan.. Jullie niet dus, was het awesome??! :) nou ik wil heel snel weer bijpraten dus wanneer skypen?! Yeeeew

• 07 Februari 2013 - 11:37

Ingrid :

Zo meiden wat een leven!!!!! zal straks weer afkicken worden! maar leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie en een hoop meemaken en ondernemen. Veel plezier nog, lekker genieten en denk maar aan ons in een dikke winterjas met laarzen, muts en handschoenen.....liefs Knakkie

• 07 Februari 2013 - 16:49

Sabien:

wauwiewauwie!! wat een goed leven hebben jullie zeg! mijn gooood! geniet er nog maar van, want voor jullie het weten zitten jullie weer in den haag! lots of loveee

• 07 Februari 2013 - 18:02

Anne Rosenberg:

Ik voel me wel een beetje beledigd door deze zin: 'we zijn erover uit dat absoluut niemand die Anne heet kan zingen' haha maar voor de rest klinkt het suuuper leuk allemaal!

• 08 Februari 2013 - 22:10

Mammûh:

Gezellie weer dat verslag van jullie. De wereld een groot feest, het spettert er vanaf. Tot skype.

• 09 Februari 2013 - 07:19

Justin:

haaaaaaaai bff' s

super leuk hoor:)
    Lees dat jullie ook al aan de goon zijn gegaan haha!
    Take care :)

xx Justin

• 18 Februari 2013 - 12:13

Iris:

Heee schatties, wat een enig verslag! Zo stom dat Skype niet lief doet met video, maar zo leuk om jullie verhalen te lezen! Waar blijven de foto's van de koala's? Talk to you soon, drink inet te veel goon :) ja idd dat rijmt. Love you poesies xxxxxx