We found paradise. Seriously. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon & Anne - WaarBenJij.nu We found paradise. Seriously. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon & Anne - WaarBenJij.nu

We found paradise. Seriously.

Door: Anne en Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon & Anne

05 April 2013 | Australië, Melbourne

Ja ja ja, we weten het. We hebben jullie verwaarloosd, big time. Sawry maar we hadden even geen tijd in ons veeeeel te volle boeiende leven. Maargoed, omdat we nu in Melbourne zijn (en het stervenskoud is, en dus niet erg om even warm achter de computer te zitten), we nog precies 4 dagen Australie over hebben, we overmorgen naar Nieuw Zeeland vliegen en we over 4 weken alweer thuis zijn, vonden we het wel weer eens tijd voor een verslagje. Aangezien we 2 maanden moeten beschrijven en we, zoals jullie weten, ietwat lang van stof zijn, kan het best een lang verslag worden (we bouwen de spanning op totdat we bij het moment van de ontdekking van het paradijs komen, zie titel). Dus ga nog even plassen, neem wat te eten/drinken(dat zal wel een warme chocomel zijn omdat het zo koud is ghehehe) en ga er lekker voor zitten. Here we goooo. We waren in Brisbane gebleven, daar hebben we 2 vrienden van Yvette en Philip ontmoet, Sheila en Mark. Dat zijn echt schatjes! Ze hebben ons heel wat leuke dingen in Brisbane laten zien en we hebben bij ze gegeten en op onze laatste avond in Brizzie hadden we een grote BBQ bij ze thuis! Het was heel gezellig en leuk! Zo gastvrij ook, over gastvrijheid gesproken, Sheila had dus een vriend die in een penthouse woont (zoals jullie wellicht op facebook gelezen hebben door onze hysterische berichten). We gingen daar heen omdat je vanaf daar een supermooi uitzicht hebt over de hele stad, en toen zei de beste man, Paul genaamd, jullie kunnen hier wel slapen en dan breng ik jullie in het weekend wel naar jullie volgende bestemming; Mooloolaba. Awesome. Dus we hebben, als de 2 verwende backpackers die we zijn, een week in een penthouse gecrashed. Top. Het was geweldig! In het weekend bracht Paul ons dus naar Mooloolaba, maar wat bleek nou, onze Groningse BFF was net op dat moment ook in Brisbane en hij wilde wel mee naar Mooloolaba! Dus na een emotionele (oke ik overdrijf) hereniging zaten we in de fourwheeldrive op weg naar Mooloolaba. Onderweg nog even gestopt om een berg te beklimmen (ja schrik niet, we kwamen zowaar in beweging) en toen uiteindelijk in Mooloolaba aangekomen. Schattig plaatsje maar niet heel boeiend. Na 2 nachtjes wilden we naar Noosa. Maarja, hoe kwamen we daar? We hadden het briljante idee om te gaan liften. Maar toen het moment eenmaal daar was piste het van de regen. Oke laters, we nemen de bus. Dus bij de bushalte dacht Anne leuk te zijn en naar elke willekeurige auto die voorbij kwam haar duim op te steken, als grapje. Maar gelukkig bestaan er humorloze mensen die gewoon stoppen als ze een duim zien. Twee 19 jarige jongens, bless them, stopte toen ze ons zo zielig in de regen zagen staan, en natuuurlijk wilde ze ons wel even naar Noosa brengen (dit kwam natuurlijk door onze supercute glimlach gehehe). Awesome. Dus met zn 3en op de achterbank met een backpack op schoot onderweg naar Noosa. Gelukkig was het maar 45 min. Noosa was echt geweldig. Het hostel was heel relaxed en chill. De hele dag draaiden ze Angus en Julia Stone, toplocatie dus. En ze hadden een gratis pooltafel. We hebben als team Dutchie team Zweden (die gek genoeg fan waren van Gers Pardoel, ja de Nederlander. I know, rare mensen die Zweden) en team Italie verslagen! Gelukkig kwamen we geen Duitsers tegen in het kampioenschap, anders waren we scrwed geweest (of Spanjaarden, dat ligt sinds het laatste WK ook erg gevoelig). Noosa zelf is ook heel leuk, het stadje is schattig en het strand is awesome! Echt zo'n surfersplaatsje. Op onze laatste dag was er een surfwedstrijd, dus we hebben onze laatste dag in Noosa starend naar hotties doorgebracht. Dit is het goede leven. Toen was het tijd om afscheid te nemen van Maarten. Dit viel Anne erg zwaar. Ons emotionele wrakje kon het weer niet aan en huilde tranen met tuiten. Na een tijdje was ze weer een beetje hersteld en ging het wel weer, dus onderweg in de bus naar Rainbow Beach. En Maarten naar Brisbane miemiemie. Rainbow Beach klinkt heel spannend maar het is letterlijk 1 straat, en volledig uitgestorven. We gingen erheen omdat we vanaf daar naar Fraser Island gingen. Ohja en het heeft alleen maar geregend in Rainbow Beach. Top. Op woensdag gingen we naar Fraser en daar hebben we 3 hele mooie dagen gehad, thank god. Het was echt geweldig! Lake Wabby, Indian Head, Champagne Pools, Eli Creek, Maheno Ship Wreck, Lake MacKenzie (google de plaatjes maar). Echt fantastisch. Onze groep (team Hotlegs) was ook heel leuk en gezellig! 's Avonds van leuke tot ietwat rare spelletjes en als klap op de vuurpijl een muis in de tent. Great. Maar we zijn inmiddels 2 bikkels (Manon dan) dus hebben we (Manon dan) de muis verjaagd en konden we veilig slapen. Toen we na 3 topdagen op Fraser weer terugkwamen in Rainbow Beach hadden we met onze fourwheeldrive groep, team Hotlegs dus, een afscheidsgroepdiner. en daarna gingen we met z'n allen naar een ander hostel, waar de rest van de Fraser groep zat. Daar was karaoke en aan het einde van de avond hebben we als Hotlegs onze mooie stemmen laten schallen door Rainbow Beach. We deden het nummer Gimme Head van The Radiators (een Australische band, niet erg goed ofzeau), onze gids was helemaal fan van dit nummer dus aan het einde van de trip kende wij dit nummer ook uit ons hoofd. Ja, het moet er ietwat raar hebben uitgezien; een fourwheeldrive vool meisjes die keihard GIMME HEAD zingen, met een man van pakweg 50 (onze briljante gids) voorin die het hardst zingt! (Voor degene die niet weten wat Gimme Head betekent, ik zeg; Google translate). Het liedje eindigt met een keiharde SUCK, dus ja, we steelden de show met karaoke! Na Fraser kwam er een periode van regen, water en omdat dit Australie is en men dit allemaal niet gewend is; overstromingen. Great. We hebben een kleine week vastgezeten in plaatsjes waar je nog niet dood gevonden wil worden. Maar gelukkig hebben we hier Jennifer ontmoet, onze nieuwe Zweedse BFF. Dus we hebben het nog best naar ons zin gehad. En toen het nieuws eindelijk kwam dat d bussen weer rden waren we zo blij dat we onze laatste avond naar de enige pub zijn geweest om het te vieren. Het plaatsje waar we vast zaten was net zo'n western plaatsje, dus als je de pub inliep kwam je in een mega arena waar rodeo werd gehouden. En dan niet op zo'n automatisch stier, maar op een echte. Ja een echte. Dit was echt wel heftig om te zien, zelfs jongejtes van 12 ofzo deden het. Echt niet normaal. En die arme stieren... Maargoed, tot zover onze dierenliefde; het was best grappig om een keer gezien te hebben. Na de pub naar de bus en op naar Airlie Beach! We hadden de nachtbus en het was verschrikkelijk, we kwamen totaal uitgeput aan om 7u 's ochtends in Airlie. Maar gelukkig stond het busje van het hostel al klaar en werden we heel luxe naar het hostel gebracht. Oke, terwijl ik dit schrijf komt er weer een glimlach op mijn gezicht. Het hostel, Airlie, de mensen; alles was geweldig. We zijn er 2 weken gebleven en het waren de beste 2 weken van mijn leven. Serieus. Airlie is het paradijs, de tuin van Eden, een van de weetikhoeveel wereldwonderen. Het is er fantastisch. Airlie is een klein plaatsje (het is in principe 1 straat, met minimaal 6 nachtclubs welteverstaan) aan de zee. Maar je kan daar niet in de zee zwemmen omdat er dodelijke kwallen zitten (ja we zitten nog steeds in Australie) dus ze hebben een lagoon daar. Gewoon een soort zwembad aan het strand. Het is zo mooi. Je kijkt uit over de zee met allemaal bootjes en eilanden. Want vanaf Airlie ga je naar de tropische Whitsunday eilanden. Oke ik zal bij het begin beginnen, we kwamen dus met zn 3en aan in het hostel (Jennifer was er nog steeds yay!) en we konden gelijk slapen want ze konden gelijk de kamer in, zo chill. Het hostel was heel klein, ze hadden maar 19 kamers ofzo en het werd gerund door 1 man, hij had dan natuurlijk wel een staff, van 3 man; een Deense jongen, een Engelse jongen (ghehehe) en een Nederlands meisje. Het voelde gelijk als thuis, iedereen is zo aardig en sociaal. Je kent zowat het hele hostel. En 's avonds zit je met zn allen buiten bij hun eigen barretje aan het zwembad te kletsen, drinken, spelletjes doen (incl de famous Quizzz). Onze eerste avond gingen we gelijk uit en we kwamen de Zweden van Noosa weer tegen, ja die van Gers Pardoel, dus dat was heel gezellig! In principe bestond ons leven daar uit: chillen, zonnen, zwemmen, Lagoon, beetje wandelen, uitgaan, en dan nog een keer zwemmen. Het was geweldig. We hebben er 2 weken gezeten en we zijn na de eerste week naar de Whitsundays gegaan. Die tropische eilanden jeweetwel. Zo mooi. Er staan foto's op Anne's facebook. Ook dit was weer erg leuk. We zaten op een zeilboot met 20 man en het was erg leuk en gezellig. En we hadden weer zo'n geluk met het weer! Alleen maar zon! We daar hebben we ook voor het eerst gedoken, zo ongelooflijk leuk! Na 3 topdagen op de boot kwamen we weer terug thuis in het hostel. Daar was de sfeer nog steeds relaxed en toen we 2 seconden binnen waren waren we al overgehaald om die avond ook uit te gaan, want het was St Patricks day. Om een of andere reden gaat dan iedereen in het groen verkleed (ja het is een ierse feestdag, dus dan weet je het wel). Dus na een gezellig avond in de hostelbar verplaatste we ons met het hele hostel naar een Ierse pub! Het was een van de leukste avonden uit ooit! Echt zo leuk! Zeker omdat je met zo'n grote groep bent en iedereen leuk is (sommige net ietsje meer)! De week die daarna volgde bestond weer uit ons oude ritme. Ook weer een topweek. En toen was het vrijdagochtend 7u. We moesten weg. We hadden al 6 nachten in Cairns staan. Dus we moesten naar Cairns. He afscheid was niet leuk, echt niet. Een van de jongens van de staff bracht ons naar de bus, en thank god was het 7u en dus de gevoelens en emoties nog niet helemaal wakker waren, maar alsnog. Anne (onze emo) heeft letterlijk 2 uur straight in de bus zitten huilen. En hard ook. De buschauffeur moet vast gedacht hebben dat er iemand dood was ofzo. De busreis duurde 10 uur dus er was ook niet echt veel afleiding ofzo. Maargoed, toen we uiteindelijk in Cairns aankwamen bleek dat ons hostel een backpacker fabriek was, zo ongelooflijk groot. Een enorm verschil met Airlie. Eenmaal aangekomen even skypen met het thuisfront (en weer huilen natuurlijk), en bellen met Yvette (weer huilen) en als klap op de vuurpijl arriveerde er een SMS uit Airlie (nog meer huilen). Ja het was een leuke avond. We zijn vroeg naar bed gegaan met de hoop dat de volgende dag alles beter zou zijn. De volgende dag was een regeldag, ja onze administraie moet ook gebeuren. We besloten dat we afleiding nodig hadden. Dus wat doe je dan; SKYDIVEN. Duh. HET WAS GEWELDIG!! 14000ft (pakweg 4km) uit het vliegtuig springen. Awesome. En we zijn velig geland (ookal was Manon dr instructeur Asian. Ja ze heeft de dood in de ogen gekeken). De dag daarna gingen we met de leukste tour ooit naar het regenwoud en naar een handjevol watervallen. Het was zo leuk! Onze gids was een held, zo grappig. We zaten met ongeveer 20 man in een busje en iedereen was zo leuk! We hebben op ramen getekend, gedanst, gezongen en intiem geweest. Dat alles in de bus. En we hebben de hele dag naar roadworkers gezwaaid, zo gaaf. We hebben enge spinnen gezien (ja mensen we leven nog) en we zijn van rotsen naar beneden in een waterval gegleden, we hebben de Herbal Essence reclame nagespeeld in een waterval. Ja het was een leuke dag. En we hebben een platypussss gespot! Dat is een vogelbekdier en hij is zo cute! En we kregen warme chocmel, yay! De dag erna was een chilldag en de dag daarna gingen we naar het Great Barrier Reef! Het was geweldig! Zo mooi! We hebben hier ook weer gedoken en gesnorkeld. We hebben Nemo, Dory, Koraal ennnnnnn EEN HAAI gezien. Ohja en Manon, de lucky bastard, heeft een schildpad gezien! Ja ja mensen wat een wildlife, in Nedrland hebben we natuurlijk alleen maar koeien en duiven dus dit was voor ons best exotisch. Die avond zijn we uit geweest en hebben we onze lieve Zweedse BFF naar boven moeten dragen (oke dit hebben we aan een sterke jongen overgelaten, maar we hebben aangemoedigd). Voor de rest was het best een leuke avond (maarja met Airlie in onze gedachten kan natuurlijk niks St Patricks Day overtreffen). De dag daarna was een zwarte dag uit de reis. Een of andere &*&^%$$% backpacker (sowieso een Duitser. racistsch? wij? NEE JOH. Alleen als het over Duitsers, of Asians, gaat.) heeft Anne's pasjes (ING en Australische) gestolen. Vieze vuile bitch dat het is. En dat was dus 1,5u voordat we naar het vliegveld gingen om naar Mlbourne te gaan. Dus we hebben onze laatste uren in Cairns pratend tegen politie en vloekend en tierend doorgebracht. Maar alles is nu geregeld en hopelijk heeft de politie de bitch gepakt (die overal op bewakingscamera stond omdat ons hostel zo freakin groot was). We zijn Cairns dus huilend binnengekomen en uitgegaan. Ja we vonden Cairns heel leuk. Gelukkig waren alle tours wel heel erg leuk! We gingen dus van Cairns (35 graden) naar Melbourne (15 graden), dat was best fris toen we om 5u 's avonds het vliegtyuig uit stapten. We hebben letterlijk de hele dag zitten klappertanden. Maar ondanks de kou is Melbourne heel erg leuk! Heel Europees (ze hebben trams OMG) en heel erg stylisch. Zo fijn om weer mooie winkels te zien! Minder fijn dat je geen pasje hebt en dus niks kan. En omdat het pasen was was de bank voor 4 dagen dicht. Dus no money in my pocket. Gelukkig is er in Melbourne nu het Comedy festival en dat kon ons opvrolijken, we zijn naar een show van 5 Nieuw Zeelandse jongeren geweest en het was heel leuk! De dag erna was cinema night in het hostel, en we hebben Skyfall (wat en ongelooflijke boutfilm) gekeken. Bij Melbourne is ook de Great Ocean Road, een roadtrip route langs de zee, heel erg mooi. We gingen dat dinsdag en woensdag doen. We gingen met 2 23jarige jongens uit Melbourne, die hebben een klein bedrijfje en nemen backpackers mee op roadtrip, er waren nog 5 andere bij (4 canadezen en 1 fin). Het was zo leuk! De groep was heel leuk en de 2 jongens waren ook zo chill en relaxed. Het was een hele leuke roadtrip! En we hadden kampvuur 's avonds en een van die jongens kon gitaar spelen en zingen dus dat was ook erg fijn! En we sliepen met de hele groep in een tipi! Zo'n indianending! Zo leuk! En we hebben weer gesurft! Was ook weer erg leuk om weer te doen! En we hebben Haai gegeten. Haha ja wij worden niet opgegeten, we eten die haaien gewoon op! That's teh spirit! Was nog best lekker! En we hadden de hele tijd goede umuziek in de auto, ook erg belangrijk! Van deze trip staan de foto's ook op Anne's Facebook. Vanavond is onze laatste avond in Australie (oke we zijn nog 2 avonden in Sydney voordat we naar huis gaan maar die tellen we even niet mee), het is de laatste avond van de trip. Zo raar. Maar we sluiten af met iets typisch Australisch, Footy. Dat is een soort voetbal/rugby achtig iets. Het heet AFL officieel, dus als je wil kan je het googlen. Dus vanavond lekker naar sportende hotties kijken! En dan vliegen we morgen naar Nieuw Zeeland! Voor 3 weken en dan dus nog 2 dagenn Sydney en dan Koninginnenach hehehe! Het is wel raar dat de reis bijna afgelopen is... Maargoed, eerst nog 3 weken roadtrippin in Nieuw Zeeland in ons eigen busje :) Zin in! Nou guys, dat was het! Laat nog een reactie achter en tot snel xxxxxxxxxxxx

• 05 April 2013 - 10:49

Iris:

Lieverds! Ik lees jullie verslagen alijd met het meeste plezier en jullie leiden mij heerlijk af van mn studie.. Heeeel veel plezier in NZ en niet te veel kwijlen bij de AFL! I love you guys en ik heb nu al zin in Koninginnenach :) xxxxxxxxxxxxx

• 05 April 2013 - 17:53

Dini:

Geweldig om op vrijdagmiddag moe thuis te komen van een dag hard werken en dit relaxte verslag te lezen.
    Ga nog even door, meiden.

• 06 April 2013 - 16:17

Els:

Goed dus als ik het goed begrijp is het enige verrote aan jullie verhaal van de afgelopen twee maanden de pasjesroof van de german bitch en de James bond film! Geniet nog even in het kwadraat de komende drie weken want voor je het weet sta je weer klappertandend op de bus te wachten, in de rij bij de pashokjes van hennes en maurits, zit je goede tijden te kijken onder een dekentje, eet je unox worst... Maar ben je wel weer omringd door allemaal mensen die jullie dierbaar zijn en die jullie gemist hebben, including moi.. XXXX

• 08 April 2013 - 20:52

Cees De Groot:

In de voetsporen van...

Zoals jullie misschien weten is mijn dochter Louise en haar vriend sinds november in Australië en nu al 2 weken in Nieuw Zeeland. Jullie verhaal komt me zo bekent voor en ik vind het hartstikke leuk dat Rob en ik zulke mooie en avontuurlijke dochters hebben. Louise heeft ook een blogg en daar liggen schitterende foto's van NZ. Het enige mikpunt was dat ze een autoongeluk hadden maar zijn daar nu van hersteld. De 15 april gaan ze terug naar Sydney en na een dag daarna gaan ze verder naar Kuala Lumpur en Thailand om 6 juni weer in Stockholm thuis te zijn. Veel plezier gewenst. Cees uit Stockholm

• 18 April 2013 - 05:00

Anne:

Hi Cees! Wat is de naam van het blog van Louise? Pappa vertelde inderdaad dat ze ook ongeveer dezelfde reis als ik deed! Het is zo leuk! Hopelijk was het ongeluk niet te erg en gaat alles nu weer goed.. Wij vliegen eind volgende week naar huis! All good things have to come to an end :)
    Liefs, Anne

• 22 April 2013 - 11:25

Michelle:

Yeeeeeeew!!! super leuk verslag weer!! en heel herkenbaar zo'n dipje na 2 van die geweldige weken!! geeft niet hoor anne, een beetje huilen hoort erbij in australie en ik kan het weten! ;) maar volgens mij hebben jullie alweer zulke vette dingen gedaan in de tussentijd, dus met dat dipje zal het ook wel meevallen. ik ben heeeeel benieuwd naar alle verhalen!! blijf nog een beetje in de dagboekjes schrijven!! tot snel x