Bij ons is het wel mooi weer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon & Anne - WaarBenJij.nu Bij ons is het wel mooi weer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon & Anne - WaarBenJij.nu

Bij ons is het wel mooi weer

Door: Manon & Anniee

Blijf op de hoogte en volg Manon & Anne

15 December 2012 | Australië, Sydney

Hallo mensen, jawel we leven nog. We zijn gewoonweg een beetje te lui om een blog te schrijven! Dat hebben we dus al een tijdje niet gedaan en daarom wordt dit dus een lekkere lange, dus pak wat te drinken, wat te eten, en ga er lekker voor zitten. Here we goooooo...
Dus. We waren gebleven bij de dag dat Anne weer de hele dag moest werken… Die avond ging ze wat eten met een local die we tijdens het uitgaan hadden leren kennen, dat was reeeeuze gezellig haha! Helaas moest er ook in het weekend weer heel hard gewerkt worden… Op zaterdag zelfs vanaf 7.30u. Abuse. Op zondag was het heel lekker warm, thank god! Dus na een dag van zweetreten en klotsoksels op het werk, konden we nog even van de zon genieten! Toen bleek dat diezelfde local zo’n echt oud Volkswagenbusje gekocht had, en die moest natuurlijk even geshowd worden. Wat een gaaf busje is dat! We voelden ons net echte hippies! Op maandag en dinsdag hebben we niet veel uitgevoerd, just chillin’ in da sun en af en toe werken! Op woensdag zijn we weer zoals gewoonlijk naar yoga geweest, en we worden al echt goed! En oh my goddie, Manon kan nu zelfs haar tenen aanraken! Soooo we’re making progressss, big time! Donderdag was het ook weer bloedjeheet, maar we hoefden niet te werken dus zijn we naar Hyde Park gegaan. Dat is een supergroot park midden in Sydney, en hoewel de stad de drukte heeft van New York, is Hyde Park echt een oase van rust. Iedereen komt daar om te chillen en pauze te houden van werk. Je ziet daar bijvoorbeeld allemaal jongens overgooien met rugbyballen en mensen doen yoga. Errrrg leuk! Maargoed, gewapend met bikini en zonnebrand gingen we naar Hyde Park en daar hebben we aan onze tan gewerkt. Ja mensen, dat moet ook gebeuren. Oh en we zijn als eeechte toeristen naar het Sydney Opera House geweest, want ja, na bijna een maand in Sydney hadden we die nog steeds niet van dichtbij gezien. Dus na een paar foto’s met en zonder Japanners erop konden we dit ook weer van de Bucketlist afvinken! Donderdagavond zijn we uit geweest met de local, hij heeft ons een beetje het uitgaansgebied van Sydney laten zien. We zijn niet echt uitgeweest, maar we hebben gewoon wat gedronken, heel leuk! Vrijdag was une big day waaant we gingen naar het Corinbank Festival, net voorbij Canberra! We vertrokken in de bloedhitte (achteraf bleek dat er dat weekend een hittegolf in Sydney was!) om 10u ‘s ochtends naar het Festival. Het is allemaal superlang rijden hier, je doet er bijvoorbeeld al bijna een uur over om Sydney zelf uit te komen. Het is zo’n grote stad, echt niet normaal, met 1000 suburbs waar je je doorheen moet worstelen als je bij de snelweg wil komen! Die suburbs aan de rand van de stad zien er echt uit als in Amerika, overal verkopen ze auto’s en alle winkels lijken op van die typische Amerikaanse winkels. Na een autorit van ongeveer 4 a 5 uur kwamen we aan in Corinbank. Het festival was midden in de Brindabella Mountains, echt supermooi! Kijk, normaal gesproken houden we (lees: anne) niet zo van natuur, maar dit was echt heel mooi! Eerst gingen we de tent opzetten, helaas zijn wij (lees: anne) niet van die volleerde kampeerders als Philip en Yvette, maar met de aanwijzingen en opdrachten van Philip ging het primaaaa. Hij had ook een hele constructie bedacht voor over onze tent, een sort top tegen de regen (no worries, het was nog steeds mooi weer, maar meer voor ALS het zou regenen). Het was een constructie van zeil en palen, en om een lang verhaal kort te maken; het duurde even voordat tie stond. Maar toen die eenmaal stond, waaauw, prachtig. Toen onze kampeerspot geprepareerd was konden we naar het festivalterrein lopen, dat was 5 minuutjes lopen. Je kon via de weg of via een wandelpaadje door het bos verlicht door verschillende kleuren lampionnen heel mooi (vooral s’ nachts) en heel erg hippie! Het hele festival had sowieso een erg hoog hippie gehalte, maar wel erg leuk! Iedereen is zo aardig! Maargoed, het festivalterrein, je had een soort open ruimte met allemaal stalletjes met eten en hippiekleren, heel kleurrijk en heel leuk! Daar was ook een podium in de buurt en de andere kampeerplaats. Als je dan even door de bush bush liep, de festival plee’s passeerden, en de Art Area voorbijliep, kwam je uit bij de main stage. Daar was natuurlijk ook een bar, en aangezien Philip zo lang gereden had, verdiende hij wel een biertje. Beetje jammer was wel dat de tap nog niet werkte, maar Philip is geduldig, dus na pakweg een halfuur wachten zat hij tevreden aan het bier. Het festival kon beginnen! De muziek was over het algemeen lokale bandjes, dus uit Canberra en omstreken. En we moeten eerlijk bekennen, er is niet zoveel talent in Canberra en omstreken. Er waren wel goede muzikanten hoor, maar dat waren er maar een paar. De sfeer was gelukkig heel leuk, dus dan maakt het niet zoveel uit wat de muziek is. Aanraders van het festival waren Jack Carty en Lucie Thorne, google ze maar even! Carty is een man met gitaar, altijd goed. En Lucie is een hele grappige vrouw met wederom een gitaar en een hele mooie stem. Nadat we de eerste nacht in de tent overleefd hadden waren we wel toe aan wat lichaamsbeweging, want een tent ligt niet al te zacht weetje. Gelukkig was er zowat naast onze tent een yoga ruimte waar lessen werden gegeven. Yvette en Anne wilde dit wel eens proberen en gewapend met yogamatje (eigenlijk de bedden van Anne en Manon, maar uiteindelijk bleek dat het ook prima yoga matjes waren!) en een flesje water gingen ze naar de les. Het bleek geen normale yoga te zijn, nee natuurlijk niet want we waren op een hippie festival. Het was dancing yoga, ja wat moet je daar nou van denken. Nou, het is dus yoga met een heuze DJ! En tussendoor mag je helemaal loesoe gaan op de muziek! Want ja, je moet je Inner Dancer vrijlaten, natuurlijk, duh. Het klinkt heel zweverig en hippie-achtig, maar het was echt heel erg leuk. Dus Yvette en Anne stonden ‘s ochtend om een uur of 11 op een grasveld helemaal los te gaan op de muziek van een DJ met dreadlocks, en tussendoor gooiden we er ook nog wat Downward Facing Dogs en Warriors tegenaan. Heerlijk om zo de dag te beginnen! En het leukste was nog dat we tijdens onze yoga sessie zagen dat de master top van Philip een breakdown had, en het was erg grappig om Manon en Philip de top weer op te zien bouwen. Terwijl wij zaten te chillen in de baby pose. De rest van de dag hebben we naar muziek geluisterd en bij de stalletjes rondgekeken. Heerlijk chill leven. Zaterdag was het weer niet top maar dat mocht de pret niet drukken. We hadden natuurlijk ook wel af en toe zon, dus we hebben wederom in de zon gechilld. Het was toch wel erg fijn dat het zondag gewoon weer als vanouds bloedheet was! Dus nadat we de dag weer waren begonnen met Dancing Yoga en vlinders gemaakt hadden van kraaltjes (leuk he, we waren weer even terug naar de Tehatex van de onderbouw, maar het was freakin’ awesome!), oh en het tentenkamp hadden afgebroken, gingen we in de zon naar de muziek luisteren! Na de lunch moesten we weer op huis aan want we moesten nog een pokkenstuk terug rijden. Wij hebben gemerkt dat zo’n autorit heel snel gaat als je slaapt, dus eerlijk gezegd hebben we van de terugweg weinig tot niets meegekregen! Maandag moest Manon weer werken, ze zou om 9u beginnen en om 7.30u opstaan. Om 7u kregen we echter een smsje van onze geliefde baas dat hij twee andere meisjes gevonden had die langer dan 3 maanden konden werken, hij had ons niet meer nodig, dus doei. Heel fijn wakker worden, not. Dus ja, we zijn unemployed. En toen was het ook nog eens niet zo goed weer maandag, dus we zijn naar de bieb gegaan, hebben dvd’s gehuurd en hebben er een filmdagje van gemaakt. Dinsdag hebben we ons CV in orde gemaakt, en aangezien het weer bloedheet was zijn we naar de Dawn Fraser swimming pool geweest, dat is een zwembad in de zee, heel erg leuk! En je kan ook gewoon zonnen, dus no worries, we konden aan onze tan werken. Woensdag werden we wakker en was ook bij ons Sinterklaas langs geweest! Toen we ons ontbijt wilden maken, lag op het aanrecht een pakje met Echte Hollandsche Stroopwafels en amandelkoeken en een briefje met de groeten van de Sint. Daarna zijn we weer naar yoga gegaan en zijn we van yoga naar de stad gelopen, en dat is best ver. We zijn naar The Rocks geweest en hebben een poging gedaan om te informeren bij het zogenaamd nederlandse pannekoekenhuis Pancakes on The Rocks voor een baan, maar aangezien daar alleen maar Aziaten werken en komen leek dat ons geen goed plan, oh ja en het was 24u open, dus of we 24u beschikbaar waren, ja doeiiiii. Yvette kwam later ook naar de stad en we zijn toen naar de Art Gallery geweest, heel leuk en mooi! Daarna hebben we met z’n 3en taco’s gegeten bij een pub bij ons in de buurt, want ja het was Sinterklaas en dat moesten wij toch ook een beetje vieren! Donderdag hebben we weer voor werk gekeken, maar geen success. In de middag zijn Anne en Yvette nog gaan zwemmen in een zwembad in Drummoyne, een zoutwater bad, heel apart maar heel lekker. En we gingen op de fiets, dat was ook een hele nieuwe ervaring, met een helm op en aan de linkerkant van de weg fietsen. Het voelde als een zelfmoordpoging, maar dankzij de fiets skills van Yvette heeft Anne het overleefd. Vrijdag gingen we weer vroeg weg, dit keer voor een weekend kamperen in Jervis Bay, een heel mooi national park aan het strand. Het witte strand en de blauwe zee om precies te zijn, mwuhahah! We hadden een mega kampeer plaats voor 30 man, we gingen dan ook met een hele groep. Na een autorit van ongeveer 3 uur kwamen we aan in het National Park, we wisten van de week ervoor hoe we de tent en de master top moesten opzetten, dus dit was no problemo meer. Na een verkenningstocht over de camping en het strand (dat was slechts 5min lopen van de tent, heeeeel erg chill) gingen we eten, BBQ! En omdat we in een National Park zitten is er veel wildlife, maar dan ook echt veel. Je hebt van die vogels, kookaburra’s, die stelen gewoon het eten van je bord en van de BBQ. Ze hebben een hele grote puntige snavel en dan komen ze superspeedy aanvliegen en attacken ze je vlees. Heel chill eten, je moet je vlees met je leven beschermen. Ook waren er wallabies, mini-kanga’s! Heel schattig, die kwamen gewoon naast de tent. Wat minder schattig als het donker is en je in de tent ligt en allerlei geluiden hoort ‘s nachts. Tijdens het eten was niet iedereen er al, want een deel van de vrienden zou pas zaterdag komen, we waren vrijdag met het eten alleen met Maggie, Richi en hun zoontje Hamish (hele goede vrienden van Yvette en Philip, en heel erg aardig). Dus dat was lekker rustig. Toen het donker was kwamen er nog 3 stellen, een daarvan kenden we al dus dat was ook gezellig! ‘s Avonds hadden we kampvuur en heel veel sterren, zooo mooi! We hebben de hele avond gekletst en naar de sterren gekeken! Zaterdag was het bloedheet, dus om een uur of 8 ‘s ochtends dreven we de tent uit, nice. Dus ontbijten, klaarmaken en off to the beach!! Daar hebben we de rest van de dag doorgbracht, heel lekker! Wit strand, blauwe zee, dus dat betekent; zonnen, zwemmen, lezen, muziek luisteren; CHILLIN’! Na weer een gezellige avond zaterdag, gingen we zondag het kamp weer afbreken, eerst nog even naar het strand, en toen weer naar huis, we gingen rond 12u weg. Na eerst in Berry, een toeristisch plekje dichtbij het National Park, koffie gehaald te hebben waren we on the road! We waren heel snel thuis en toen we eenmaal alles hadden uitgeladen gingen we ons klaarmaken voor een Christmas straatfeest in de oude straat van Philip en Yvette. Daar hebben we al hun oude buren ontmoet, heel aardige mensen allemaal! Maandag was het weer niet super, dus zijn we naar Newtown geweest, daar zijn allemaal leuke vintage winkeltjes, leuke cafeetjes en een bioscoop. Dus nadat we de hoofdstraat met de leuke winkeltjes bekeken hadden gingen we naar de film. The Perks of being a Wallflower, met Emma Watson! Erg goede film, aanraderrr! Dinsdag zijn we naar Darling Harbour gegaan, ook allemaal leuke winkeltjes en veeeel toeristen! Daarna nog even in de stad rondgelopen en gechilld! Woensdag weer yoga en donderdag was da big day: we hebben on s lang naar uitgekeken Mojo-surfkamp geboekt!!!!! 23 Jan gaan we weg uit Sydney! We gaan dan met de Mojo bus naar SpotX en dan 5 dagen surfen, zon, zee, hotte surfers en nog veel meer leuks mwuhahaha! Verder hebben we die donderdag gechilld in Hyde Park en waren we hyper door het surfkamp! Vrijdag gingen we naar een heuze graduation op de universiteit van Sydney! Heel vet om een keer te zien, ze hadden van die echte hoedjes en van die Harry Potter gewaden! Over een paar jaar staan wij daar ook met onze master in onze handen! Biiiig dreammsss! Het was echt zo’n officiele ceremonie, heel leuk om een keer mee te maken! Vrijdagavond zijn we uit geweest! Heel druk met allemaal Duitsers en Engelsen en af en toe wat verdwaalde Nederlanders, Amerikanen en Aussies! Maar het was wel leuk! Het is nu zaterdag en we gaan zo weer even zwemmen in het zoutwaterbad en misschien vanavond weeeer uit, ja I know, partybeesten allessss!
Nou dat was het alweer! Laat een reactie achter want daar worden we gelukkig van!
Laaaaaaters xxxxxxxxxxxxxxxx van jullie Australische blondies (ja we werden als local beschouwd door een echte local!!)

• 15 December 2012 - 10:17

Lise:

LEEEEEEEEEEUUUUUUKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 15 December 2012 - 12:40

Diede:

Begin toch steeds meer jaloers te worden op jullie! Fucking leuk al die avontuurtjes! Mis jullie!!!!!!!!!! ENJOY!!!!!!! En dat surfkamp wordt super, sowieso! Men.....I'm jealous! X

• 15 December 2012 - 15:31

Daan Van Roxy En Jo:

Wauw wat een verhaal!! Wat klinkt het allemaal geweldig daar! En wat schrijven jullie leuk! Ga lekker door met genieten! Als je op een surfkamp Marcus van Duren tegenkomt dan moet je hem de groetjes doen. Is een neefje van ons uit de USA. Veel plezier nog! Xx

• 15 December 2012 - 17:14

Rob:

Leuk, leuk, leuk!!! Ga vooral door met genieten....

• 15 December 2012 - 20:22

Michelle:

wat een leuk verhaal weer :) :) ook al doen jullie hele andere dingen, het hele leventje is echt een grote flashback voor mij!! zo leuk om te lezen allemaal!! sterkte met al het chillen wat jullie nog te wachten staat in jullie nieuwe zware leven en blijf ons op de hoogte houden!! xxxx

• 16 December 2012 - 12:37

Dini:

Als ik dit allemaal achter elkaar lees, doen jullie ontzettend veel.
    Ga zo door! En het verslag is heeeeel leuk geschreven enzo.

• 17 December 2012 - 08:39

Els:

Heej chicaaas! Dat klinkt goed allemaal, lekker aan het integreren met de locals ;-) helemaal gehippythised op het festival en toch eindelijk THE operahouse bereikt! Iedere woensdag yoga, appreciation! Lekker soepel blijven komt weer van pas als je straks op de surfplank staat, ben je lekker steady.. Enjoy ladies ik ga nu gewoon naar de bakker, bruin brood kopen want dat is wat wij hier doen terwijl jullie aan je tan werken xx